Dag 31 (27 jan 2018)

Klik Hier voor de foto’s van Dag 31

We gaan op weg richting Sydney maar nog niet direct naar de stad zelf. Eerst staan er nog twee dagen  Blue Mountains National Park op het programma. We stonden weer op tijd op en genoten van weer een compleet ontbijt. Deze keer zelfs inclusief vers gebakken brood. Nou, dat zal de volgende twee dagen wel eens anders kunnen zijn. s’Avonds hadden we alles al klaar gezet en Karl haalde eerst even de auto op van een half leeg terrein in de buurt ,omdat het hotelterrein gisteravond compleet vol was. Hierna konden we voor de deur keurig in de auto stappen om op weg te gaan naar het laatste National Park. De rit van deze dag ging deels lokaal en deels over de snelweg.

We begonnen met de snelweg en ondanks de bewolking zagen we het ene na het andere vergezicht weer voorbijtrekken. Op een zeker moment gingen we van de snelweg af en begonnen we lokaal te rijden. Ook hier was weer het nodige te zien en de ene na de andere luxe wijk en dorpjes trokken aan ons voorbij.

Ons eerste reisdoel van vandaag kwam nu in zicht, de “Warragamba Dam”. Een gigantische meer dat ontstaan is door deze dam die tussen 1948 en 1960 al is gebouwd. Het water van dit meer wordt in de gehele regio Sydney gebruikt voor de algemene watervoorziening.

De kleppen, die al sinds 1958 dienst deden om de waterstroom af te sluiten, werden tentoongesteld omdat deze inmiddels vervangen waren door modernere exemplaren. Vervolgens ging de rit weer lokaal verder en kwamen uiteindelijk in de Blue Mountains regio aan. We reden uiteindelijk ook Katoomba binnen en kwamen al snel bij ons hotel aan. Het hotel was weer een soort motel en we konden na aanmelding de auto prima voor de deur parkeren. De kamer bleek weer van het type “functioneel maar schoon” te zijn. Maar dat zijn we al gewend 🙂 Nu konden we richting de rim van de Blue Mountains rijden. We zochten in onze planning een aantal punten op die we willen gaan bezoeken en reden als eerste naar Lincoln’s Rock.

Een supermooie lookout waar je een groot deel van de Blue Mountains kan overzien. We namen hier ook maar even van de gelegenheid gebruik om weer een stukje met onze Drone te vliegen. Na dit bezoek was er weer een waterval aan de beurt. De Wentworth Falls met heel veel mogelijkheden om naar een lookout te lopen. Wij kozen voor de Princes Rock Track en konden daar een soort stenen baai met een hoge waterval bewonderen.

Erg mooi allemaal om te zien. Ondertussen hoorde we het af en toe wel donderen in de verte en het werd wel steeds donkerder. Het bleef echter nog droog en we besloten om nog het Subliem Point te bezoeken. Dit punt gaf weer een totaal ander uitzicht als de andere twee hiervoor.

Karl ontdekte dat we hier bovenop een geocache stonden en we gingen dus op zoek. Binnen enkele minuten was de cache gevonden en deze kan aan het lijstje worden toegevoegd. Hierna begon het helaas toch zachtjes te regenen en we besloten de dag, voor wat betreft de blauwe bergen, maar af te sluiten. We reden nog even langs de hotelkamer en Karl reserveerde alvast een plaatje in een restaurant in het dorp Katoomba. Toen het eenmaal zo laat was kwamen we bij een supermooi authentiek gebouw aan wat vroeger dienst had gedaan als bankgebouw.

We hebben daar weer heerlijk gegeten en sloten de dag af met wat televisie kijken en internetten. Morgen hopen we weer op droog weer zodat we de Blue Mountains weer net iets beter kunnen zien dan vandaag.